-
Άκυρο- Μη ανακοινώσιμο στους μαθητέςΤρέχων
Σύνδεσμοι προς ενημέρωση
Μη ανακοινώσιμο στους μαθητέςΤρέχων- Διεύθυνση URL
To CLIL or not to CLIL? The Case of the 3rd Experimental Primary School in Evosmos
Διαθέσιμο αλλά δεν εμφανίζεται στη σελίδα του μαθήματοςΜη ανακοινώσιμο στους μαθητέςThis paper aims to present the implementation of CLIL method in Greece as a pilot project in the 3rd Primary School in Evosmos - Experimental School of the School of English in the academic year 2011-2012. This is Greece's first official attempt to introduce CLIL in state primary education.
- Διεύθυνση URL
An introduction to CLIL
Διαθέσιμο αλλά δεν εμφανίζεται στη σελίδα του μαθήματοςΜη ανακοινώσιμο στους μαθητέςNotes based on a CLIL course at British Study Center - Oxford.
- Διεύθυνση URL
Using Languages to Learn and Learning to Use Languages
Διαθέσιμο αλλά δεν εμφανίζεται στη σελίδα του μαθήματοςΜη ανακοινώσιμο στους μαθητέςAn Introduction to CLIL for Parents and Young People.
- Διεύθυνση URL
Guidelines for CLIL Implementation in Primary and Pre-primary Education
Διαθέσιμο αλλά δεν εμφανίζεται στη σελίδα του μαθήματοςΜη ανακοινώσιμο στους μαθητέςA useful tool for teachers and programme coordinators of CLIL programmes in primary and pre-primary education in Cyprus.
- Διεύθυνση URL
CLIL: A Lesson Plan
Διαθέσιμο αλλά δεν εμφανίζεται στη σελίδα του μαθήματοςΜη ανακοινώσιμο στους μαθητέςSample CLIL lesson plan from the British Council.
- Διεύθυνση URL
CLIL – how to do it
Διαθέσιμο αλλά δεν εμφανίζεται στη σελίδα του μαθήματοςΜη ανακοινώσιμο στους μαθητέςBasic information about CLIL from the British Council.
- Διεύθυνση URL
English for CLIL teachers
Διαθέσιμο αλλά δεν εμφανίζεται στη σελίδα του μαθήματοςΜη ανακοινώσιμο στους μαθητέςA compilation of CLIL resources.
- Διεύθυνση URL
International CLIL Research Journal
Διαθέσιμο αλλά δεν εμφανίζεται στη σελίδα του μαθήματοςΜη ανακοινώσιμο στους μαθητέςThe ICRJ is an electronic refereed journal which acts as a platform for researchers across the world who work on Content and Language Integrated Learning (CLIL). Research in this field is often published in a range of journals reflecting different disciplines. The ICRJ attempts to consolidate insights and research findings into a single publication so as to enhance accessibility to those in the field.
- Διεύθυνση URL
3ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου
Διαθέσιμο αλλά δεν εμφανίζεται στη σελίδα του μαθήματοςΜη ανακοινώσιμο στους μαθητέςΤο φυτώριο του CLIL στην πόλη μας.
Βίντεο προς ενημέρωση
Μη ανακοινώσιμο στους μαθητέςΤρέχωνΒιβλία για να ξεκινήσετε
Μη ανακοινώσιμο στους μαθητέςΤρέχων- Διεύθυνση URL
CLIL: Content and Language Integrated Learning
Διαθέσιμο αλλά δεν εμφανίζεται στη σελίδα του μαθήματοςΜη ανακοινώσιμο στους μαθητέςCLIL (Content and Language Integrated Learning) has emerged since the millennium as a major trend in education. Written by Do Coyle, Philip Hood and David Marsh and drawing on their experience of CLIL in secondary schools, primary schools and English language schools across Europe, this book gives a comprehensive overview of CLIL. It summarises the theory which underpins the teaching of a content subject through another language and discusses its practical application, outlining the key directions for the development of research and practice. This book acknowledges the uncertainty many teachers feel about CLIL, because of the requirement for both language and subject knowledge, while providing theoretical and practical routes towards successful practice for all.
- Διεύθυνση URL
The TKT Course CLIL Module
Διαθέσιμο αλλά δεν εμφανίζεται στη σελίδα του μαθήματοςΜη ανακοινώσιμο στους μαθητέςThis course is designed for teachers and trainee teachers preparing for the Cambridge ESOL TKT: Content and Language Integrated Learning test (TKT: CLIL). It is ideal for both content and language teachers. Written by a CLIL expert in collaboration with Cambridge ESOL, this course covers the four key areas of the test: knowledge of CLIL and principles of CLIL, lesson preparation, lesson delivery and assessment. It will also be useful for anyone seeking an introduction to CLIL theory and practice. The TKT Course CLIL Module introduces teachers to the concepts and terminology central to CLIL and provides an introduction to its main theories, approaches and activities. Teachers are then encouraged to apply these to their own teaching contexts and analyse their usefulness to their own learners. Materials and activities are available which further develop and explore the topics introduced in the course.
- Διεύθυνση URL
Teaching Other Subjects Through English
Διαθέσιμο αλλά δεν εμφανίζεται στη σελίδα του μαθήματοςΜη ανακοινώσιμο στους μαθητέςThis book offers over 60 activities especially suited to middle school and high school teachers who teach other subjects through English.
CLIL Quiz
Μη ανακοινώσιμο στους μαθητέςΤρέχων- Κουίζ
Βασικό ερωτηματολόγιο CLIL
Διαθέσιμο αλλά δεν εμφανίζεται στη σελίδα του μαθήματοςΜη ανακοινώσιμο στους μαθητέςΠαρακαλούμε να απαντήσετε στο παρόν τεστ πολλαπλών επιλογών ως μέρος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης του προγράμματος.
Εργασία
Μη ανακοινώσιμο στους μαθητέςΤρέχων- ppt
Παρουσίαση
Διαθέσιμο αλλά δεν εμφανίζεται στη σελίδα του μαθήματοςΜη ανακοινώσιμο στους μαθητέςContent and Language Integrated Learning για το πρόγραμμα Erasmus+/KA2 στο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας
- Ανάθεση εργασίας
CLIL lesson plan
Διαθέσιμο αλλά δεν εμφανίζεται στη σελίδα του μαθήματοςΜη ανακοινώσιμο στους μαθητέςPrepare a CLIL lesson plan aiming to teach students content and language. Please, make sure that you mention the following:
- The language level and grade your students are in
- How the 4Cs are satisfied
- Content to be learnt
- Communication tasks to be practiced
- Cognition skills to be used
- Culture awareness to be achieved
- How the four language skills are integrated
- Listening
- Reading
- Speaking
- Writing
- Link the content to knowledge that has already been acquired by the students
- If needed, include the text around which your lesson will develop (don't forget to include visual cues)
- Include activities that practice vocabulary and process/reorganize content (fill in a table, label a diagramme, complete a cloze quiz, etc.)
- Encourage student creativity (with a presentation, a game, a trivia quiz, a research activity, etc.)
- Include the possibility of cooperation with another school across Europe within the framework of your lesson
When you are finished, submit your file but, please, make sure it does not exceed 1MB or it will fail to upload.
Please, don't hesitate to contact me through Μηνύματα (look up "Μαυρογεωργιάδης") if you need help or support. You can also use the Ομάδα συζητήσεων ειδήσεων to exchange public messages with your colleagues.
- The language level and grade your students are in